אתרי תמיכה
לרוב המקדמים וחברות ה SEO ישנו מאגר של אתרים תמיכה הידועים גם בתור אתרי תשתית או אתרי לוויין. המטרה שלהם היא לחזק את קידומם של אתרי הלקוחות שלהם ישירות ע"י קישורים או בעקיפין דרך החלפת קישורים עם מקדמים אחרים. ישנם אתרי תמיכה גרועים שגוגל מתייחס אליהן כמו חוות תוכן ולכן קישור מהם יכול להיות חסר תועלת במקרה הטוב או מזיק במקרה הרע. כמו כן ישנם אתרי תמיכה איכותיים שיכולים להיחשב ע"י גוגל והגולשים כאתר לכל דבר ולכן קישורים ממנו יכולים להיות מועילים מאוד.
איך לבנות אתרי תמיכה איכותיים?
כאמור אתר תמיכה לא איכותי יכול פשוט להיות חסר ערך או מזיק לאתרים שאליו הוא מפנה קישורים. בעבר גוגל פסלו לא מעט אתרים כאלה, שנחשבו מבחינתם כמאגרי ספאם ופשוט הענישו אותם. גם בישראל היו השלכות לנושא: בעידן בו גוגל הציגו את ה PR של כל אתר, לכמה אתרים שנחשבו לחוות תוכן, ה PR שלהם הורד ל – 0 ע"י גוגל. להלן כמה קריטריונים לבניית של אתרי תמיכה איכותיים:
- בסיס טוב – חשוב מאוד לאחסן אותם בשרת איכותי, ולדאוג שיש להם דומיין משלהם. אם אתם מאחסנים כמה אתרים בשרת אחת – יש לוודא שלכל אחד מהם יש כתובת IP משלו.
- לייחד אותם סביב נושא אחד – אתר תמיכה הוא לא מקומון ולא אתר חדשות. רוצים להוציא ממנו את התועלת המרבית? תייחדו אותו סביב נושא אחד. בשום אופן אל תבנו אתר שעולה בו תוכן בלי שום מכנה משותף.
- עיצוב ומבנה טוב – זה נכון שלא צריך להשקיע תקציבי ענק באתרי תמיכה, אבל לכל הפחות כדאי להשקיע קצת בעיצוב כדי שלא יראה כמו אתר פשוט מידי או חובבני. כמו כן, יש להפקיד על מבנה נוח וקל לשימוש.
- קישורים – הקפידו על מערך קישורים מגוון. אם כל הדפים באתר מורכבים מקישורים חיצוניים על מילות מפתח – מדובר בתהליך לא טבעי ואתם עלולים למצוא את עצמכם בבעיה. יש לשלב גם קישורים פנימיים, גם קישורים שלא יושבים על מילות מפתח וגם להשאיר דפים נטולי קישורים. כמו כן, יש להימנע לבנות קישורים בין אתרי התמיכה עצמם. יש להקפיד לבנות קישורים חיצוניים חזקים מאתרים אחרים כדי שאתרי התמיכה יקודמו בעצמם.
- תוכן איכותי – הקפידו לשלב תוכן איכותי ולהימנע משימוש בתוכך דל, פשוט וחסר ערך. כך לאתר התמיכה יהיה סיכוי גדול יותר להיחשב בעיני גוגל לאתר איכותי. רצוי להימנע מהתבנית הידועה של מאמרי ה SEO – כלומר 300 מילים עם כותרת ראשית ו 2-3 כותרות משנה. רצוי לגוון באורך ובמבנה של המאמרים ולשלב תמונות וסרטונים במידת הצורך.
איך אפשר לדעת שמציעים לכם קישור מאתר תמיכה איכותי?
אם בעל האתר מתחזק אתר לפי הקריטריונים הנ"ל, אתם יכולים להיות רגועים. כמו כן, כדאי לעשות בדירה טכנית על מנת לוודא שבאמת שווה לכם לקבל קישור מאתר התמיכה שלהם ולשלול את האפשרות שמדובר בסתם אתר מת ולא פעיל.
- בדקו כל כמה זמן האתר מתעדכן בתוכן – בדקו מתי בפעם האחרונה עלה בו מאמר. אם עברו שנים מאז הפעם האחרונה, יכול להיות שלא רק שבעל האתר הזניח אותו אלא שגם אף אחד לא רוצה לשלוח אליו מאמר כי קישור ממנו לא שווה כלום.
- בדיקות דרך אתר Moz – בין היתר ניתן לבדוק דרך Moz את סמכות הדומיין של האתר. יחד עם זאת, חשוב מאוד להקפיד שאין לאתר ציון ספאם גבוה. כאשר מדובר בציון של 5 ומעלה מתוך 17, עדיף להימנע מקבלת קישור ממנו. כמו כן, בדקו שם גם את הקישורים הנכנסים אליו. אם הוא כולל כמות גדולה של קישורי זבל, רצוי להימנע מקבלת קישור ממנו. בעקיפין זה עלול לפגוע באתר שלכם.
כדאי מאוד: כאשר אתם מעוניינים לקבל קישור מאתר תמיכה, תמיד כדאי להימנע מקבלת קישור ממאמר קיים אלא להעדיף לשלוח מאמר חדש. הקפידו לשלוח אותו עם נתוני מטא ותוודאו שבעל האתר מעדכן אותם ולא רק עושה רק העתק-הדבק למאמר שלכם. כך תגבירו את הסיכוי שמשתמשים יגיעו לאתר התמיכה ויעברו לאתר שלכם. אין ספק שרוב אתרי התמיכה לא נועדו להגדלת בתנועה לאתר, אלא לחיזוקו, אבל לא מן הנמנע שבכל זאת תיווצר תנועה לאתר שלכם.
אודות המחבר
-
אליחי כהן עוסק בקידום אורגני וממומן משנת 2010, חובב טכנולוגיה ונושם את האינטרנט.
דקה אחת בלי פס רחב הוא כמו נצח בישבילי.