קידום אתרים שלילי
בדומה לקידום אתרים שחור בו המקדם משתמש על מנת לקדם כמה שיותר מהר את האתר שלו לדף הראשון, תוך כדי סיכון שהוא יחטוף עונש, קידום אתרים שלילי הוא למעשה ביצוע פעולות יותר מפוקפקות לאתרי מתחרים במטרה לפנות לאתר של המקדם השלילי מקום בדף הראשון. כן, יש מקדמי אתרים שעדיין פועלים בשיטה זו בימנו. הם משקיעים מאמצים בביצוע קידום אתרים שלילי למתחרים כדי שהלקוחות שלהם יתקדמו מהר יותר. למעשה יש כאלה שמשקיעים יותר בקידום שלילי מאשר קידום הלקוחות שלהם. להלן מדריך שיעזור לכם לזהות האם מבצעים לאתר שלכם SEO שלילי ומה אפשר לעשות כדי לא להיפגע מכך.
בניית קישורי ספאם
מי שעושה קידום אתרים שלילי ידאג לבנות לאתרים שלכם כמות גדולה של קישורים מנושאים לא קשורים. הם יקפידו לא רק על חוסר הקשר נושאי, אלא על אתרים גרועים במיוחד כולל אתרים שנחשבים ע"י גוגל בוודאות למקורות לקישורים גרועים. למשל אתרי ויאגרה ופורנו. כמות גדולה של קישורים מאתרים כאלה יכול לדרדר את מיקום האתר שלכם. הקישורים האלה תמיד יהיו על טקסט עוגן מדויק כדי ליצור מקסימום נזק.
איזה תדעו שזה קרה לכם? הקפידו לבדוק לפחות פעם בשבוע את הקישורים הנכנסים לאתר שלכם דרך כלי מנהל האתרים. במקביל כדאי לבדוק גם בכלים שלא קשורים לגוגל.
כדאי לדעת: בעדכון פינגווין 4.0, האלגוריתם הפך להיות מתעדכן בלייב ולא בכל פעם שמשתחרר עדכון. כלומר כבר לא צריך לחקות לעדכון על מנת שהאתר יכנס מעונש או יצא ממנו. כמו כן, במידה רבה גוגל יודע להתעלם מקשורים מזיקים ולבטל את המשמעות שלהם. יחד עם זאת, לא תמיד האלגוריתם מספיק חד ולפעמים נוצר נזק לאתר שהקידום השלילי מכוון אליו.
איך פותרים את הבעיה? בכלי מנהל האתרים יש לעלות קובץ התנערות מקישורים. הקישורים אמנם יישארו באוויר, אבל ע"י העלאת קובץ זה גוגל ידע להתעלם מהשפעתם. קיבלתם הודעה בכלי מנהל האתרים? מהרו לעלות את הקובץ ולהגיש את האתר לבדיקה מחדש.
העתקת תוכן
אחד הגורמים לענישה מהירה ולסילוק דפים מהדף הראשון הוא תוכן כפול. לכן חשוב לדאוג לא רק שבאתר שלכם אין תוכן כפול, אלא גם מחוצה לו. אתר שעלה בו תוכן מועתק אמור להיות זה שמוענש אבל לא תמיד גוגל מצליח להבין מי המקור. עלול לקרות מצב ובו תפרסמו מאמר, מישהו יעתיק אותו, ויעלה באתר כלשהו. האתר שבו עלה התוכן המועתק יסרק ראשון ולכן האתר שלכם יהיה זה שיקבל את העונש. כמו כן, מי שעוסק בקידום אתרים שלילי עלול פתוח בלוגים ופשוט להעתיק תכנים מהאתר שלכם לשם בתקווה שאתם תקבלו את העונש. כאמור, גוגל לא תמיד יודע להבין מי מקור התוכן.
איך תדעו שהעתיקו מהאתר שלכם תוכן? הקפידו לבדוק לפחות פעם בחודש דפים מרכזיים באתר שלכם דרך תוכנת Copyscape. יכול להיות שגוגל יחשוב שאתם אלה שהעתיקו את התוכן ובמקרה כזה הוא ישלח לכם הודעה על הפרת זכויות יוצרים.
איך פותרים את הבעיה: שולחים אזהרה לפני תביעה לבעלי האתרים שפרסמו את התכנים מהאתר שלכם ומבקשים להסיר את התוכן. במידה וזה לא קורה – יש לפנות לעורך דין ולהגיש תביעה.
יצירת השלמות אוטומטיות לא טובות
אולי לא מדובר בנזק ישיר לאתר, אבל בהחלט נזק שיכול לגרום בעיה חמורה כאשר מחפשים את שם העסק או שם בעל האתר. תארו לכם שמישהו רושם בגוגל "דודיל'ה שיפוצים ואינסטלציה", והדבר הראשון שהוא מקבל בגוגל זאת ההשלמה "דודיל'ה שיפוצים ואינסטלציה נוכל" או "דודיל'ה שיפוצים ואינסטלציה תביעות".
איך זה נעשה? בדומה ללייקים שקונים לדפי פייסבוק כך אפשר לקנות השלמות אוטומטיות. קל מאוד לפנות לספקי שירות שפשוט מריצים כמות גדולה של חיפושים לאורך זמן מכמה שיותר מקורות וכך נוצרות ההשלמות השליליות.
איך יודעים שזה קרה לכם? כן, גם במקרה הזה כדאי לבדוק אחת לכמה זמן את השלמות גוגל לפי השם הפרטי שלכם או שם העסק.
איך פותרים את הבעיה? כאשר אתם בודקים השלמות בשורת החיפוש, תיפתח לכם אופציה של "דווח על השלמות בלתי הולמות" סמנו את ההשלמות שאתם בטוחים שנוצרו בזדון – ושלחו אותם לגוגל. במקביל בקשו מכמה שיותר מכרים לעשות את אותה הפעולה מהמחשבים שלהם. למרות זאת, לא בטוח שתהיה לכך השפעה ולכן יתכן ולא תהיה ברירה אלא פשוט להשלים עם המצב.
אודות המחבר
-
אליחי כהן עוסק בקידום אורגני וממומן משנת 2010, חובב טכנולוגיה ונושם את האינטרנט.
דקה אחת בלי פס רחב הוא כמו נצח בישבילי.