קידום אתרים מקומי
לפני שמתחילים לקדם אתר, חשוב מאוד להקפיד על בניית אסטרטגית קידום אתרים בהתאם לעסק שלכם. קידום אתרים מקומי, במקרים רבים, הופך לנתיב המרכזי בתהליך הקידום. מהו בעצם קידום מקומי? הוא מתבסס על 3 מעגלים.
מעגל ראשון: קידום המבוסס על העיר בה נמצא העסק. למשל התמקדת במילות מפתח בצירוף שם העיר כמו מוביל בפתח תקווה, הובלות קטנות בפתח תקווה ועוד.
מעגל שני: קידום המבוסס על ערים וישובים סמוכים לאזור בו מתנהל העסק.
מעגל שלישי: SEO המתבסס על חלק או חלקי הארץ בו העסק מספק שירות. למשל הובלות במרכז ו/או הובלות בשרון.
כך שלמעשה מדובר בקידום מילים בזנב ארוך. הרי לקדם עסק של אינסטלטור רק על המילה אינסטלטור ובמילים גנריות אחרות זאת טעות מכיוון שאם לקוח בחיפה ירשום את המילה, ויעלה עסק בבאר שבע – זה לא יהיה רלוונטי. לכן הקידום המקומי כה חשוב כי אנשים יחפשו עסקים כמה שיותר קרובים אליהם במיוחד כאשר מדובר בשירות של בעלי המקצוע.
חשוב להיות על המפה
גוגל מיי ביזנס היא אחת הפונקציות היעילות והחשובות ביותר כשחושבים על קידום אתרים מקומי. כל מה שצריך לעשות הוא לפתוח אחד כזה לעסק שלכם, למלא את כל הפרטים ולבחור את הדרך הנוחה ביותר לאמת את העסק. חשוב מאוד לשלב בכרטיס לוגו ותמונות. תוך כמה ימים לאחר האימות, תוכלו לראות את הכרטיס מופיע בגוגל כאשר מקלידים את שם העסק שלכם. על מילות מפתח תוכלו לראות אותו מופיע ברשימה עם עסקים נוספים. יתכן מצב ובו העסק שלכם יוצג בגדול לאחר הקלדת מילת מפתח. זה קורה לאתרים חזקים אשר מקודמים טוב וזה גם תלוי במילות המפתח המוקלדות. מה קובע את המיקום של האתר שלכם ברשימת העסקים? קשה לתת לכך תשובה חד משמעית אבל להמלצות ורמת הקידום של האתר עצמו ישנה השפעה על כך.
איך מתבצע הקידום המקומי של האתר?
חשוב להקפיד על הדברים הבאים, אחרת לקידום המקומי לא תהיה כל משמעות:
- עמוד לכל עיר וישוב: לקדם את האתר שלכם רק בעזרת קישורים לפי ערים לדף הבית לא יעשה את העבודה. רוצים שהאתר שלכם יעלה בגוגל כאשר מקלידים את מילת המפתח הרצויה + שם עיר או ישוב? הקפידו שיש לכם מאמר על עיר. אפשר לעשות זאת ע"י קטגוריית אזורי שירות הכוללת בתוכה רשימה של ערים. או ליצור תפריט המיועד לחלוקה לאזורים וערים. במקביל לכך, הקפידו על תפריטים שלא עמוסים מידי אלא בריאים לחוויית המשתמש.
כמו כן חשוב מאוד להקפיד על אופטימיזציה לכל עמוד ולא סתם לזרוק תוכן חסר ערך. אל תשכחו לעדכן תמונה לכל עיר.
זה עוזר מאוד לקידום ולחוויית המשתמש. רצוי לשלב תמונות שכוללות את עבודתם של בעל העסק או עובדיו/שותפיו.
- קישורים לדפי הערים – חשוב מאוד לבנות קישורים לדפי הערים. יש להתחיל מהמעגל הפנימי להמשיך לערים הקרובות ואז לאזורים. כמו כן, חשוב מאוד לגוון בטקסט העוגן ולא לקשר כל הזמן על מילות מפתח. לפעמים יש לקשר על משפט, שם מותג, ה Url ועוד. כך תוכלו ליצור פרופיל קישורים טבעי שלא יהיה בסיכון מעונש מגוגל.
- אזכורים וקישורים מאינדקסים מקומיים – חשוב מאוד ליצור אזכורים על העסק שלכם במוקמות אחרים ויחד עם זאת גם לקשר עליהם. לכן כדאי לפתוח כרטיס לעסק באינדקסים איכותיים המבוססים על ערים. יש אינדקסים שיאפשרו רישום חינמי ויש כאלה שידרשו תשלום. כמו כן, כדאי לנסות ליצור אזכורים במקומונים שמבוססים על ערים. זה יעזור לכם למתג את העסק. כמו כן, רצוי להשיג קישורים גם מבעלי עסקים מהתחום שלכם או כאלה שקרובים לתחום ורלוונטיים לאזור בו העסק מבוסס. קישורים מעסקים שמקודמים מקומית, יכולים לסייע לכם להשיג תוצאות טובות.
אודות המחבר
-
אליחי כהן עוסק בקידום אורגני וממומן משנת 2010, חובב טכנולוגיה ונושם את האינטרנט.
דקה אחת בלי פס רחב הוא כמו נצח בישבילי.