אופטימיזציה לאתרים
בתום חקר מילות המפתח, אופטימיזציה לאתרים היא פעולה בסיסית נוספת המתבצעת בחודש הראשון לקידום האתר. עצם הוצאתה לפועל, עוד לפני הזנת תכנים ובניית הקישורים, יכולה כבר לגרום לאתר לעלות במיקומים שלו בגוגל. ללא אופטימיזציה לא ניתן לנצל את מלוא הפוטנציאל הקידומי של האתר. ניתן לחלק את התהליך ל 2 חלקים עיקריים: מבנה ותוכן.
אופטימיזציה למבנה האתר
חווית המשתמש היא אחד הגורמים החשובים ביותר להצלחת קידום האתר כמו גם על העלאת אחוז ההמרות. על מנת שחווית המשתמש תהיה איכותית, חשוב ליצור לאתר את המבנה היעיל והנוח ביותר לשימוש. בין היתר יש להקפיד על הקריטריונים הבאים:
1. גישה קלה לכל מקום – מבנה טוב הוא כזה שמאפשר למשתמש להגיע לכל מקום שהוא רוצה באתר ב 3-4 קליקים. מעבר לכך, חווית השימוש באתר הופכת למסורבלת. לכן יש להקפיד על מבנה מסודר של קטגוריות ותת קטגוריות. ניתן להשתמש בתפריטי צד על מנת למנוע מצב בו הגולש מרגיש שהוא טובע בתוך האתר ע"י קליקים.
2. התאמה למובייל – אתר שאינו מותאם לגמרי לניידים (זה לא מספיק שהוא רק רספונסיבי) מספק חווית גלישה מאוד לא טובה. גוגל יתנו עדיפות במיקומים לאתרים מותאמים. איך תדעו שהאתר שלכם מספיק טוב מבחינת גוגל בהתאמתו לניידים? כאן תוכלו לבצע בדיקת התאמה לניידים.
3. כתובת URL ייחודית לכל דף – ישנם אתרים שמוגדרים כ Single Page Application. כלומר. יש בהם תפריט מסודר והמון תוכן, אבל מדובר בעצם בדף אחד גדול. כאשר לוחצים על קטגוריות, הכתובת נשארת אותה כתובת והגולש מופנה לאזורים אחרים באותו העמוד. אפשר לראות זאת בעיקר באתרים מסוימים שנבנו דרך Wix. חשוב מאוד להימנע ממצב כזה ולדאוג שלכל דף תהיה כתובת ייחודית משלו.
4. שימוש נכון בתמונות וסרטונים – יש לוודא שאתם לא עושים שימוש בתמונות כבדות. אחרת האתר עלול להיטען לאט מאוד, מה שבסופו של דבר יבריח משתמשים. מומלץ להימנע מסרטונים ומוזיקה שמתנגנים אוטומטים ישר עם הכניסה לאתר.
5. נגישות – חשוב להקפיד שהאתר מתאים גם לשימוש לנכים שכן מדובר באחוז לא מבוטל מהאוכלוסייה. אם מדובר באתר וורדפרס, אפשר להוריד את אחד מהתוספים המיועדים לכך. כמו כן יש להתעדכן בחוק ולבדוק באיזה רמה עליכם להנגיש את האתר.
אופטימיזצית תוכן
כמו מבנה, כך גם התוכן, כאשר מדובר בתוכן לא טוב, הוא עלול להבריח משתמשים ולפגוע בקידום שלכם. חשוב מאוד להקפיד על הדברים הבאים:
עדכון נתוני מטא – בהתאם לחקר מילות המפתח יש להקפיד שכל דף באתר, כולל דפים חדשים שאתם מעלים, יכלול תיאור וכותרת למנוע החיפוש. יש להקפיד שהכותרות והתיאורים לא יהיו רק אינפורמטיביים אלא גם מניעים לפעולה. עקבו אחרי ה CRT על מנת למדוד את האפקטיביות שלהם. כמו כן חשוב להקפיד לעשות זאת גם בתמונות כולל עדכון ה Alt.
שימוש בטקסטים איכותיים ולא רק מותאמים לקידום – יש להקפיד על צפיפות מילות מפתח רלוונטית בהתאם לכל דף והמילים הנדרשות לקידום. הזנתם טקסט של 500 מילים? הקפידו שמילת המפתח חוזרת באותו התוכן כ 5 פעמים אחת ל 100 מילים (פחות או יותר). הגזמה במילות המפתח תיצור את האפקט ההפוך. כמו כן, תמיד כדאי להעדיף תוכן עשיר ומעמיק מאשר תוכן דל וקצר. תוכן איכותי משפיע בצורה הרבה יותר טובה על קידום האתר.
חלוקה נכונה לפסקאות – חשוב מאוד שלא לעלות גוף טקסט לא מרווח אלא להקפיד על ריווח כותרות ושימוש בכותרות ראשיות, משנה וביניים. את כותרות הביניים עדיף להגדיר כ H2. כמו כן, השתמשו בסרטונים ותמונות על מנת להעשיר את התוכן.
הימנעות מתכנים כפולים – חשוב מאוד להפקיד שכל מאמר שעולה באתר שלכם הינו ייחודי ומקורי. כלומר שאינו הופיע או יופיע במקורות אחרים. תוכן כפול מזיק לאתר ואף עלול להשפיע על המיקומים של מי שהעתיק אותו. יחד עם זאת, לא תמיד גוגל מצליח לדעת מי המקור ולכן גם אתר שהתוכן הועתק ממנו – עלול להיענש. הקפידו לבדוק מידי פעם אם לא עולה תוכן כפול במנוע החיפוש.
קישורים פנימיים – קישורים בתוך מאמרים, קטגוריות ותת קטגוריות מסייעות לגולש לנווט באתר. הקפידו ליצור ניווט יעיל ואיכותי. כמו כן, יש לבדוק שאין קישורים שבורים בתוכן, כלומר כאלה שמובילים לדפים לא קיימים או פשוט קישורים שלא הוגדרו בצורה נכונה.
אודות המחבר
-
אליחי כהן עוסק בקידום אורגני וממומן משנת 2010, חובב טכנולוגיה ונושם את האינטרנט.
דקה אחת בלי פס רחב הוא כמו נצח בישבילי.